2017. szeptember 23., szombat

Akik nélkül nehéz lenne a gazdálkodás


Vállalkozási tevékenység keretében végzett munkák 

könyvelés 


A lakásszövetkezet könyvelését az INEZ-AUDIT Kft végzi dr. Takácsné Grúz Erzsébet vezetésével. 
Kapcsolattartónk, könyvelőnk: Dócs Henrietta
Bevételek: 
 A lakásszövetkezeti tulajdonosok befizetéseit - pénztáron, bankon keresztül - a bizonylatok alapján az irodában rögzítésre kerül az analitikus nyilvántartásba A befizetési bizonylatok alapján kerül könyvelésre épületenként és tulajdonosonként. 
Kiadások: 
az üzemeltetési számlák, beruházások, felújítások, javítások, egyéb szolgáltatások számláinak átutalása utáni könyvelése. 
Bérszámfejtés, bérek könyvelése 
Beruházások aktiválása, nyilvántartásba vétele,
Adóbevallások elkészítése, benyújtása a NAV felé,
Pénzforgalmi könyvelés és a kettős könyvvitel szabályai szerint végzése épületenként. 
A számviteli törvény szerinti egyszerűsített éves beszámoló elkészítése, küldöttgyűlés előtti beszámoló az éves szövetkezeti gazdálkodásról.



Jogi munkák

ami nélkülözhetetlen a lakásszövetkezetnél 




2015. október 01. napjától dr. Zakar Péter ügyvédi irodája végzi a lakásszövetkezet minden jogi munkáját. 
Elsődlegesen az előző évekből örökölt hátralékok és az újonnan  képződő hátralékok behajtása volt az ami nagyon sok munkát, energiát igényelt, és igényel jelenleg is. Fizetési felszólítások elkészítése, kiküldése. Fizetési meghagyások  és  végrehajtásra történő átadások a nem fizető tulajdonosok ellen.  Az elmúlt években felhalmozódott - behajtások ellenére évente képződő -  több 10 milliós kintlévőség kezelése, behajtása. A hátralékkezeléshez kapcsolódik a részletfizetési megállapodások megkötése, napi együtt működés a pénzügyes alkalmazottakkal és az elnökkel.  Beszámolás a küldöttgyűlés részére a hátralékok kezeléséről. 
Feladata további: szerződések elkészítése, vállalkozási szerződések véleményezése, megszerkesztése, bírósági eljárásban a lakásszövetkezet  jogi képviselete. 



Ami hiányzott a szövetkezet pénzügyi nyilvántartásának megkönnyítésében. 

Informatikai munkák 





2013. évben forradalmasításra került a lakásszövetkezet pénzügyi nyilvántartása.  Szinte a teljes éve ráment Kassa János (1960-2017) matematikusnak, hogy  az addigi elavult nyilvántartást, pénztári bizonylatok, tulajdonosok nyilvántartását, lakásonként, m2-ként egy szoftver segítségével megoldotta. Nem maradt informatikus nélkül a szövetkezet, tovább viszik Kassa János munkáját.  
Elkészült a pénztári program, ma már ez is számítógépen van nyilvántartva. 
Folyamatos, napi kapcsolattartással végzi a munkáját, a havonkénti zárlati munkákat elkészíti a könyvelőiroda és az igazgatóság részére, pontos kimutatás van segítségével arról, hogy a tulajdonosok milyen költséget fizettek, vagy nem fizettek be. 
Elkészült az egyedi és csoportos számlázási program ami a NAV-nál is be van jelentve. (korábban kézzel állították ki a számlákat.)
Résztvesz nem csak a havonkénti zárási hanem az évvégi zárlati munkákban, az fizetendő kötelezettségek havonkénti személyre szóló rögzítésében, az esetleges hibák kijavításában. 
Év végén elkészíti a személyre szóló elszámolást a használati díjakról, közvetített szolgáltatásokról, és a fizetési felszólításokat  a tartozóknak, amelyek a zárszámadó küldöttgyűlés után kiküldésre kerül mind a 950 tulajdonos részére. 




Akik a lakásszövetkezet pénzét kezelik 

a Raiffeisen Bank Egri fiókja 

2013. I. negyedévében az igazgatóság pályázatot írt ki a lakásszövetkezet számláját vezető pénzintézetére. A legalacsonyabb árral a Raiffeisen Bank nyerte el a pályázatot, mai napig ez a pénzintézet kezeli a tulajdonosok általi befizetéseket. 
A Banknál 2013. április hónapban egy üzemeltetési számla és tizenhárom felújítási számla került megnyitásra épületenként. 
A választásunk jónak bizonyult, jelentősen csökkent a bankköltség szövetkezeti szinten az előző évekhez viszonyítva. 
A banki munkatársak segítőkészek akár egy lakástakarékossági számla megnyitásában vagy hitel felvételében. 
Online kapcsolatban állunk a bankkal, az átutalásaink az irodából történnek, ugyancsak az lakásszövetkezet irodájában kerülnek letöltésre a napi és havi banki kivonatok amelyek jelentős költségcsökkentést eredményeztek. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

13 szövetkezeti épület üzemeltetője

13 szövetkezeti épület üzemeltetője a  Felsővárosi Lakásfenntartó Szövetkezet  A Felsővárosi lakótelep madártávlatb...